12 de novembre del 2020

UNICEF Webinar "Leading Minds to discuss COVID 19 , the Infodemic and Fake News"

LeadingMinds to discuss COVID-19,the Infodemic and Fake News

From UNICEF : This golden age of innovation, with a flourishing of new technologies and online platforms, has created extraordinary opportunities for children and young people to enrich their knowledge and information, their social networks, and their solidarity and civic activism like never before. But those same technologies are used, abused and misused to promote fake messages and harm - leading to hate speech, racism, and hostility with often dangerous consequences to democracies, mental health and children and young people.The infodemic that has spread at the same rate as the COVID pandemic has brought this into sharp relief. Why has this exploded in 2020 with data being exploited at an unprecedented level?How can children and young people develop the ability to decipher disinformation and misinformation?

Sólo un 2 % de niños saben distinguir verdades de mentiras.Only 2% of children know how to distinguish truth from lies.

Claire Wardle  Los niños creen lo que sus padres creen  o les hacen  asustar. El problema es hacer circular la información, son no sólo noticias, también videos, etc... los periodistas ya son más gente que sólo ellos. Hoy se necesitan más los periodistas que nunca. La gente que quiere desinformar utiliza mucho el tema visual. Cómo construimos la resiliencia? Va a ser un tema complicado, no es sólo un tema de garandes compañías. Debemos ser consciente que las noticias corren e interactuan con muchos medios a la vez en cada núcleo. Los niños saben las noticias pero y dónde está la madre o los padres.

Children believe what their parents believe or make them scare. The problem is to circulate the information, it is not only news, but also videos, etc ... journalists are already more people than just them. Today journalists are needed more than ever. People who want to misinform use the visual theme a lot. How do we build resilience? It will be a complicated issue, it is not just a matter of guaranteed companies. We must be aware that the news runs and interacts with many media at the same time in each nucleus. Children know the news but where is the mother or parents.

Guy Berger Los jóvenes son muy importantes, la clave es considerar la libertad de expresión pero a la vez aprender todo lo que puede suponer en riesgos. necesitamos la libertad de expresión, no podemos corrrer el riesgo de esconder la información. El reto de crecer hoy es un reto importante, tick-tock, snapshat, etc... son elementos que pueden herir o hacer daño. Debemos proteger a los niños pero también sus derechos, entre ellos la libertad de expresión, debemos enseñarles a pensar críticamente, ayudarles a construir a sí mismos, debemos enseñar que algunas imágenes pueden herir y saber utilizar las herramientas sin vulnerar los derechos humanos, debamos concienciar a las compañías.
Young people are very important, the key is to consider freedom of expression but at the same time learn everything that can lead to risks. we need freedom of expression, we cannot run the risk of hiding information. The challenge of growing up today is an important challenge, tick-tock, snapshat, etc ... are elements that can hurt or harm. We must protect children but also their rights, including freedom of expression, we must teach them to think critically, help them build themselves, we must teach that some images can hurt and know how to use tools without violating human rights, we must raise awareness to companies.

Angus Thomson De las nuevas vacunas debemos ser prudentes. Una vacuna es muy compleja a nivel bacteriológico. Cada vez hay más gente que cree en la vacuna pero hay gente que piensa que no quiere ponérsela.Un problema es que hoy hay gente que crea información por sí misma y esto es muy peligroso. No se puede inocular la vacuna con esta desinformación! El robot que genera la noticia es delicado y a veces son adictivos, la capacidad de los algoritmos es muy fuerte y muy adictiva.Es muy difícil que podamos resistirnos y más en los niños.
Of the new vaccines we must be prudent. A vaccine is very complex on a bacteriological level. More and more people believe in the vaccine but there are people who think they do not want to take it. One problem is that today there are people who create information for themselves and this is very dangerous. You cannot inoculate the vaccine with this misinformation! The robot that generates the news is delicate and sometimes they are addictive, the capacity of the algorithms is very strong and very addictive, it is very difficult for us to resist and more so in children.

Maria A. Ressa La tecnologia nos ha llevado a un dilema: tenemos las tecnologías pero están diseñadas para ir muy ràpidas y crean un modelo de nosotros muy rápido que sabe más de nosotros que nosotros mismos y nos domina, la máquina que crea un modelo de quien somos y lo vende. Se esparce rápidamente la desinformación, las teorías conspirativas, etc.. es una manipulación muy rápida y fuerte. Si no tenemos hechos la democracia sufre para encontrar soluciones a los problemas y crisis. Las ideologías radicales se esparcen muy rápidamente, la crecida de las plataformas tecnológicas dividen la sociedad y de forma muy rápida, este es el algoritmo de crecimiento.Necesitamos 12 principios (que hemos trabajado) , mas de 230 movimientos tácticos que podemos hacer para prevenir que esto ocurra.

Technology has led us to a dilemma: we have the technologies but they are designed to go very fast and create a model of us very fast that knows more about us than we do and dominates us, the machine that creates a model of who we are and what we are. sells. Disinformation, conspiracy theories, etc. spread rapidly, it is a very fast and strong manipulation. If we do not have facts, democracy suffers to find solutions to problems and crises. Radical ideologies spread very quickly, the rise of technological platforms divides society and very quickly, this is the growth algorithm. We need 12 principles (that we have worked on), more than 230 tactical movements that we can do to prevent that this happens.


 

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